5 helppoa keinoa kirjoittaa helppo slogan

fien

Oletko perustamassa yritystä tai freesaamassa yritysilmettäsi? Tarvitsetko sloganin, koska kaikilla muillakin yrityksillä (paitsi sloganin suunnittelua tarjoavilla) on slogan? Seuraavilla viidellä mallilla pääset suunnittelun alkuun.



1. Helppoa ja luotettavaa mainoslausetuotantoa jo vuodesta 1986

Tämä malli toimii toimialasta riippumatta. Mieti kaksi adjektiivia ja tarkista papereista, milloin yrityksesi on perustettu.

Reilua ja rehtiä hapanleipää jo vuodesta 1885.

Agiilia ja liiniä R&D:tä jo vuodesta 2011.

2 min, tosihelppo

 

2. Piste piste piste

Jos aikaisemmassa esimerkissä keksit kolme adjektiivia, jotka kaikki kuvaavat yritystäsi korvaamattoman hyvin, voit yhdistellä niistä sloganin muutamalla aggressiivisella välimerkillä.

Lisäpisteitä saat jos ujutat mukaan alliteraation.

Pieni. Tehokas. Luotettava.

Kova. Kaunis. Kotimainen.

5 min, helppo

 

3. Se komparatiivimpi toimiala

Tätä slogania varten tarvitse vain kaksi sanaa: adjektiivin, joka kuvaa yritystäsi ja toimialasi.

Se ystävällisempi lähikauppa.

Se luotettavampi tilitoimisto.

Jos haluat kokeilla jotain tavallisesta poikkeavaa, käytä adjektiivin sijaan sopivaa substantiivia.

Se muorimpi lankakauppa.

2min, helppo

4. _____ mutta _____

Millainen haluaisit olla? Mutta millainen et voi olla, koska haluat mieluummin olla sen ensimmäisen sanan kaltainen? Yhdistä nämä kaksi sanaa ja sirota päälle vähän mainonnan taikaa.

Nopea mutta huolellinen.

Halpa mutta hyvä.

Yksilöllinen mutta tehokas.

15 minuuttia, helppo

5. Sisältömarkkinointislogan

Nykyisellä sisältömarkkinoinnin aikakaudella markkinoinnin ei onneksi tarvitse liittyä tuotteeseen, kunhan se draivaa engagementtia kohdesegmentissä – eli on kiva.

Sisältömarkkinointisloganin teko on helppoa: ota lempiartistisi biisi ja liimaa se logosi yhteyteen. Tarvittaessa käännä se suomeksi – tai italiaksi, jos valmistat pakastepizzoja. Alla muutamia esimerkkejä:

Elä ikuisesti.

Voit olla minun.

Mökkitie.

Se on vain niin helppoa.

Mamma, sto tornando a casa.20-min, sisaltomarkkinointi

Kirjoittaja on oululainen copywriter, joka on käyttänyt ainakin yhtä näistä kaavoista uransa aikana.

Tarvitsetko helpon sloganin? Kommentoi alle niin saat uuden sloganin nopeasti, helposti ja luotettavasti – aina tuoreesti tottakai!


 

Sinua voisi kiinnostaa myös nämä kirjoitukset >>

Slogangeneraattori | Hyvä slogan halvalla
Onko sinulla jo responsiivinen slogan?

Kommentoi

*

  1. Psykologipalveluita tarjoava yritykseni tarvitsisi sloaganin, mutta päivienkään pohdinnan jälkeen en ole keksinyt kelvollista.

Muita kirjoituksia