Brändi, haluatko olla mukana kaunokirjallisessa markkinoinnissa?

Sisältömarkkinointi brändeille

Sisältömarkkinointi ei ole kuollut vaan se on varttunut aikuiseksi. Haluatko olla mukana luomassa maailman ensimmäistä täysveristä sisältömarkkinointiromaania? Haluatko ajaa sitoutumista kohderyhmässäsi aivan uudella tavalla? Sisältömarkkinointiromaani Sinun Brändisi Tähän on rohkean brändin ennennäkemätön mahdollisuus.

Antero Rokka, Nuori Werther ja Elizabeth Bennet olivat ensimmäisiä influencerejä. He vaikuttivat sukupolviensa ajatusmaailmaan, asettivat trendejä  ja saivat tuhansia seuraajia ja jopa superfaneja. Saavutuksiin ei vaikuttanut edes se, ettei heitä ollut oikeasti olemassa vaan he olivat kaunokirjallisia hahmoja, kirjailijan mielen tuotoksia.

Lyhyt on rumaa. Pitkä on kaunista. Kumman leirissä seisot?

Pitkät, syvääluotaavat jutut ovat trendanneet jo pitkään. Luonnollinen jatkumo menestyksekkäälle markkinointitrendille on siirtyminen kokoillan elokuvaan eli kokonaisen romaanin mittaan. SEO-hyödyt saavutetaan tutkimusten mukaan vähintään 2 500 sanan artikkeleilla. Miksi jättää homma puolitiehen kun 50 000 sanan sisältömarkkinointiromaanilla voit saada 20-kertaisen SEO-hyödyn?

uusi sisältömarkkinointi
 

Mikä  on Sinun Brändisi Tähän -sisältömarkkinointiromaani?

Sinun Brändisi Tähän on Suomen ensimmäinen sisältömarkkinointiromaaniprojekti, johon valitaan 5–8 johtavaa suomalaista brändiä, jotka ovat nousemaan markkinoinnin seuraavalle tasolle. Ruotsi, vapise, sillä palkintopäiväsi ovat luetut.

Sisältömarkkinointiromaani kutoo taitavasti yhteen kaunokirjallisen ilmaisun ja liiketoiminnalliset tavoitteet. Lukijoiden engagement ja time on page on ensimmäisten brändinovellitestien mukaan ällistyttävä, joten uskallamme luvata sinulle, että yhdessä asetetut KPI:t tulevat täyttymään – kirkkaasti.

Brändiromaani

Sisältömarkkinointiromaanin käsikirjoitus luodaan yhdessä projektissa mukana olevien brändien kanssa – heidän kohderyhmilleen sopivaksi räätälöitynä uudenlaisena kokonaisuutena. Edustatko talousvaikeuksissa kamppailevaa kauppaketjua? Mikseipä romaani voisi sijoittua erääseen myymäläänne? Myytkö varaavia takkoja? Ehkäpä päähenkilö muuraa uunia kokonaisen romaanin ajan.

Mahdollisuudet ovat rajattomat.
 

Mitä sisältömarkkinointi maksaa?

Sisältömarkkinointiromaanin suurin etu on pienessä työryhmässä. Esimerkiksi kalliin videotuotannon sijaan yksi henkilö voi vastata näyttelijöistä, lavastuksesta, ohjauksesta, käsikirjoituksesta ja editoinnista.

Sisältömarkkinointiromaanin heimotasot on määritelty seuraaviksi:

1. Kultataso: 1 x  120 000–200 000 €

2. Hopeataso:  2 x 50 000–100 000 €

3. Rautataso: 5 x 10 000–49 999 €
 

Mihin hinnoittelu perustuu?

Sisältömarkkinointiprojektin hinnoittelu on läpinäkyvää. Alla jaottelu työvaiheen mukaisesti. Lopulliset kustannukset määräytyvät mukana olevien brändien mukaan. Tuntihinta 109 €/h. Hinnat ALV 0 %.

Briefing: 9 h = 981 €

Kirjoittaminen: 1 200 h = 130 800

Muutoskierrokset (maks. 2): 2 400 h = 261 600 €

Yhteensä: 393 381 €
 

Esimerkkejä brändisovittamisesta sisältömarkkinointiromaaniin

Taitava kirjoittaja osaa ottaa huomioon Juuri Teidän Brändinne äänensävyn ja tärkeimmät myyntiviestit. Alla esimerkkejä siitä, miten suomalaiset brändit voisivat näyttäytyä romaanin sivuilla – ja lukijoidensa mielissä. (Tuotemerkit ovat kuvitteellisia.)
 

Pankki- ja rahoitustoimiala

”Ja sinä se saatana aina runkutat tuota samaa virttä”, Pirkko sanoi ja lävisti Joonaksen pistävällä katseellaan. ”Menisit edes töihin. Lähipankkimme MORENA Banking on jo viidettä kertaa johtava pankkialan toimija sekä työviihtyvyydessä että yrityksen sisäisissä etenemismahdollisuuksissa.”
 

Makeiset ja muut makeisveron alaiset tuotteet

Erottuaan kolmannesta vaimostaan Kasper tunsi olonsa oudon tyhjäksi. Jopa astianpesukone haisi erilaiselta nyt kun Margareta oli lähtenyt. Viimeinen pisara tipahti eräänä lauantaina kun Kasper löysi pianon soittamattoman kannen alta Margaretan rakastaman suklaalevyn ja käsinkirjoitetun viestin, jossa luki herkällä kädellä kirjoitettuyksinkertainen ja syvänsinen viesti: Yhteisiin hetkiin.

Kasper istahti salongin vihreännuhruiselle nojatuolilla ja sulki silmänsä. Suklaan maussa hän maistoi kaikki vuodet, jotka hän oli saanut viettää Margaretan kanssa: illat ja aamut, tunnin mittaiset sekunnit huulien välissä ja sekunnin mittaiset tunnit tuijottamassa tyynen veden yli, käsi hapuilemassa ainoan samaan suuntaan katsovan naisen kättä. Yhteisiin hetkiin, viestissä sanottiin. Niitä heillä oli ollut. Vain hän ja Margareta. Ja Margaretan rakkain suklaa, pehmeästi maitosuklaalla kuorrutettu suklaanautinto, jossa maistui suklaan kaikki vivahteet. Miten voikaan suklaa olla näin olennainen osa meidän rakkaustarinaamme! Kasper ajatteli ja naurahti kaihoisasti.
 

Lähdetkö mukaan? Paikkoja on rajoitetusti.

Kiinnostuitko? Haluatko olla mukana tekemässä seuraavaa suurta suomalaista markkinointitekoa? Ota yhteyttä jukka@jukkaahola.fi. Tehdään yhdessä parempi huominen.

Jukka Ahola on palkittu oululainen kirjoittaja ja podcastaaja.

Sisältömarkkinointi brändeille

Kommentoi

*

Muita kirjoituksia